سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا، بر دشمنان یکدیگر تنگ است . [امام علی علیه السلام]


آموزش بافت کلاه نوزاد کلیک کنید

 

آموزش کیف بافتنی کلیک کنید


آموزش بافت بلوز زنانه کلیک کنید


آموزش بافت تونیک زنانه کلیک کنید


آموزش بافت کت کوتاه فانتزی کلیک کنید


آموزش بافت تاپ زنانه -سری دوم کلیک کنید


آموزش بافت دامن کلیک کنید


آموزش بافت پلیور آستین کیمونو کلیک کنید


آموزش بافت جلیقه کلاه دار کلیک کنید


آموزش بافت کلاه کلیک کنید


آموزش بافت پلیور یقه هفت پسرانه کلیک کنید


آموزش بافت ژاکت کلیک کنید


مدل دستکش بافتنی کلیک کنید


آموزش بافتنی دو میل کلیک کنید

آموزش بافتنی دو میل کلیک کنید

آموزش بافتنی دو میل کلیک کنید


 
چهارشنبه 94 فروردین 26 , ساعت 9:3 عصر

بانوکده

 

وسایل مورد نیاز و آموزش بافت در ادامه مطلب

وسایل مورد نیاز

3 کلاف 100 گرمی- میل شمار?4

 

طریق? بافت تک? جلو

62 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن جهت بافت مدل شطرنجی و پیچ تیغ ماهی به این صورت دانه‌ها را تقسیم‌بندی کنید.

رج اول: 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو تا 25 دانه تکرار کنید. 2 دانه از رو- 8 دانه از زیر- (پیچ تیغ ماهی) 2 دانه از رو- 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو، تا 25 دان? آخر تکرار کنید.

بافت را به همین صورت ادامه دهید. هر 5 رج یک‌بار روی 5 دانه از زیر- 5 دانه از رو ببافید. روی 5 دانه از رو- 5 دانه از زیر ببافید. هر 4 رج در میان 8 دان? پیچ تیغ ماهی را به این صورت جابه‌جا کنید. 4 دان? اول را از میل خارج کرده با میل سمت راست 2 دان? دوم را از رو گرفته و با میل سمت چپ 2 دان? اول را از زیر گرفته، 2 دانه را به میل سمت چپ برگردانید. 4 دانه را ا زیر ببافید. 4 دان? بعدی را از میل خارج کرده با میل سمت چپ 2 دان? اول را از رو گرفته و با میل سمت راست 2 دان? دوم را از زیر گرفته، 2 دانه را به میل سمت چپ برگردانید و 4 دانه را از زیر ببافید. به همین صورت بافت را تا بلندی 20 سانتی‌متر ادامه دهید. بعد از آن جهت گودی حلقه آستین هر یک رج در میان از هر دو طرف بافت 1+2+3 دانه کم کنید. بافت را تا بلندی 3 سانتی‌متر دیگر ادامه دهید. سپس جهت بافت یقه دانه‌ها را شمرده و تقسیم بر 2 کنید. از سمت راست بافت دانه‌ها را بافته و 3 دانه مانده به آخر جهت سجاف یقه از رو ببافید. 3 دان? دیگر را از دانه‌های قسمت دوم گرفته و از رو ببافید که در کل دانه‌های سجاف یقه 6 دانه می‌شود. بافت را برگردانید. تا بلندی 15 سانتی‌متر بباید. هر یک رج در میان یک دانه قبل از سجاف کم کنید. در آخر دانه‌های باقیمانده را کور کنید و جهت بافت سمت دیگر یقه به این صورت عمل کنید. 6 دانه از پشت سجاف سمت راست دوباره دانه گرفته و 6 دانه را جهت سجاف از رو ببافید. بافت را مانند سمت راست تا بلندی 15 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان بعد از دانه‌های سجاف یک دانه کم کنید. در آخر دانه‌های باقیمانده را کور کنید.

 

طریق? بافت تک? پشت

60 دانه سر انداخته شود. تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن بافت را با یک رج از زیر- یک رج از رو تا بلندی 20 سانتی‌متر ادامه دهید. سپس جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت 1+2+3 دانه را هر یک رج در میان کم کنید. بافت را در ادامه تا بلندی 12 سانتی‌متر ببافید. بعد از آن جهت گودی یقه به انداز? دانه‌های سرشان? تک? جلو از سمت راست بافت دانه جدا کرده و همان تعداد دانه را تا بلندی 3 سانتی‌متر با رج رفت و برگشت ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. از سمت چپ بافت به انداز? دانه‌های سمت راست دانه جدا کرده و قبل از اینکه ببافید، دان‌های باقیماند? وسط را کور کنید. بعد دانه‌های سمت چپ را تا بلندی 3 سانتی‌متر ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید.

 

طریق? بافت آستین

36 دانه را سر انداخته و تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف 2 تا از زیر- 2 تا از رو ببافید. بعد از آن با مدل شطرنجی تا بلندی 20 سانتی‌متر ببافید. هر 3 رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر اضافه کنید. سپس جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت هر یک رج در میان 1+2+3 دانه را کم کنید. بافت را تا بلندی 13 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کم کنید. دانه‌های باقیمانده را کور کنید و آستین بعدی را به همین صورت ببافید. درزهای سرشانه و درزهای کناری را دوخته و دانه‌های سجاف سمت چپ سمت راست را تا بلندی پشت یقه ادامه دهید. سر آن را بعد از کور کردن دانه‌ها به سجاف سمت چپ بدوزید. سجاف را نیز به یقه تک? پشت وصل کنید. پلیور بسیار زیبا جهت فرزندان عزیز می‌باشد. امیدوارم خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

 

طریق?‌ بافت کلاه هشت ترک

18 دانه سر انداخته شود. یک رج از رو ببافید.

رج اول: 2 تا از زیر- یک ژته- 2 تا از زیر- یک ژته تا آخر دانه‌ها تکرار کنید.

رج دوم و تمام رج‌های زوج همه از رو.

رج سوم: 3 تا از زیر- یک ژته- 3 تا از زیر- یک ژته، تا آخر دانه‌ها ببافید. در رج پنجم مدل داده شد? ژاکت را روی کلاه ببافید.

بافت را به همین صورت تا بلندی 15 سانتی‌متر ادامه دهید. هر یک رج در میان یک دانه به دانه‌های قبل از ژته اضافه خواهد شد. بعد از آن دور سر را اندازه گرفته و جهت لب? کلاه که باید بافت جمع شود، دانه‌ها را در یک رج 2 تا یکی- 2 تا یکی تا آخر بافت کم کنید. به همان اندازه دور سر باید دانه باقی بماند. در این کلاه دانه‌ها به 60 دانه رسید، جهت لب? کلاه یکی از زیر- یکی از رو تا بلندی 5 سانتی‌متر کشباف ببافید. در آخر دانه‌ها را کور کنید. درز کناری را دوخته و درز بالای کلاه را نیز دوخته، یک عدد دکمه را با پایه کوتاه قلاب دورگیری کرده و روی درز بالای کلاه وصل کنید. کلاه بسیار زیبایی است. امیدوارم مادران ببافند و مورد استفاده قرار دهند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ